måndag 18 april 2016

Att odla ärtskott...

Hoppas att du har haft en bra start på veckan...

Jag försöker ju och vill ju så gärna varje år förbättra det där
med "gröna fingrar" ibland funkar det och ibland inte...
men nu har jag odlat världens simplaste.
Ärtskott!
huuuuur lätt som helst och galet goda!

Ett litet jordlager i en plastbunke
Ett gäng vanliga gula ärtor att strö ut på jordbädden
En näve jord och strö över, behöver inte täcka helt...
Ställ i ett fönster med sol med lite plastfolie över i början
Vattna varje dag (jag anv duschspruta innan dom tagit sig)
Vänta några dagar
Mina får växa några centimeter till men sen tänkte jag klippa
av dom och ha i salladen...




Jag har också odlat paprika, gurka, tomat och chilli
vi får se hur det tar sig...





Må så gott

K R A M


9 kommentarer :

  1. Menar du vanliga gula ärtor nu alltså..?
    Ja, det där kan kanske tom jag klara;-)
    Älskar ju sånna att ha på knäcket :))
    Vanliga gula ärtor i förpackning..? Inte blötlägga dem eller så heller?
    Ha en fin kväll nu!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Jag lyckas verkligen ta dö på allt, vet inte hur jag lyckas alla gånger men
    gröna fingrar det har jag inte :)
    Hoppas du lyckas bättre än vad jag gör.
    Önskar dig en fin kväll
    Kram Pia

    SvaraRadera
  3. Go kväll
    Kul att odla lite, jag själv skulle väl behöva odla lite med men jag är lite lat så det blir inget av med det.
    Nu har jag bara lill snörpan på hjärnan så lite annat får stå tillbaka.
    Så vad händer denna kväll då?
    Här är det soffhäng och lite smått och gott att tugga på.
    Ha en fin kväll
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Häftigt med ärtskott. Det ska jag prova. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Härligt när man lyckas! Har aldrig provst ärtskott, men det vore kanske en idé. Kram Camilla

    SvaraRadera
  6. Roligt när det växer... spännande att följa och gott att äta.

    KRAM Anna

    SvaraRadera
  7. Åh det måste jag prova med ärtskott. Det gillar jag. Förra året var vi igång vid det här laget med att ha försått en himla massa. I år är vi inte alls lika på. Men detta ska jag prova.
    Ha en toppentisdag.
    Kram Petra

    SvaraRadera
  8. Woooo,så spännande :)
    /Kram i vårsolen 💕

    SvaraRadera
  9. jag gillar ärtskott...kul att odla själv också ;))
    Regn , blåst och sol hos oss idag...ingen riktig vårvärme här ;(
    Kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)