tisdag 8 september 2015

Första året med växthus...

Nu skall jag ju inte låta alltför negativ men 
första året som växthus ägare var inget vidare...
Några ynka tomater kom och en gurka som har
allt annat än en gurkform men smakade rackarns gott..

Så det här om att tassa i gräset i morgondaggen och ha
ett övervuxet växthus med godsaker
ja den drömmen sprack...
men nästa år är det nya tag 
(får jag skylla lite på sommarvädret, bara lite)

men jag är glad att min tålmodiga man 
knåpade ihop det där blocketfyndet som jag mer eller
mindre tyckte skulle åka tillbaka till ägaren eller tippen i våras...

För det kommer ju fler somrar och nu inför hösten
kan ju det få bli lite höstigt där ute...




Det är mamma-son tisdag, en kväll
han och jag gör något tillsammans...
Lillebror sover och mannen jobbar...

Må så gott

K R A M 

18 kommentarer :

  1. Det kommer som sagt fler odlingsår. :-) Själv har jag nu testat odla i 3 år, inte i växthus då, och det har ännu än inte gått så bra. :-) Ha en jätteskön kväll m sonen. Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Det kommer fler somrar:) Mitt växthus som vi nu haft i fyra år är fortfarande utan glasrutor. Vi fick det begagnat av grannen och monterade ner och fraktade hit, och när vi skulle montera upp det passade inte glasen helt och allt stannade av. Men det har sin charm:)
    Ha en mysig kväll med sonen.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Så härligt det låter med växthus, det är en dröm här ;) Här har odling i våra odlingskragar gått väldigt dåligt i år, två stackars morötter och fem taniga palsternackor. Men men som du säger det kommer en ny sommar och en ny höst nästa år.

    Fin myskväll önskar jag er
    Annie

    SvaraRadera
  4. Mysigt med växthus även om det inte växer så bra ;) kram Suss

    SvaraRadera
  5. Visst kommer det fler somrar. Ha tålamod. Det tar ett tag innan man vet vad som passar i växthuset. Nör jag odlade gurkor fick de bara spinn och det komm inga gurkor alls. Så du hade tur som fick en stor gurka. Härligt med egentid med sonen. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  6. Det blir säkert bättre skörd nästa sommar. Mysigt i alla fall att ha ett växthus. Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Det blir säkert bättre nästa år! Bara att ha ett växthus att se på, gå in i och drömma lite om all skörd är ju fantastiskt! =)
    Tack för dina ord hos mig, vad roligt att mina "på-tu-man-hand"-inlägg inspirerar dig. Det är lite det som är meningen ;) Jag tycker att det är viktigt att få till lite "på-tu-man-hand" tid med sin kära. Att hålla kärleken vid liv, kan man kanske säga? ;) Lika viktigt som kvalitetstid med barnen, t ex :)
    Kram och ha en fin lill-lördag!
    /Maria

    SvaraRadera
  8. Visst har det varit ett jätte tråkigt odlingsår!
    Men håll ut....vi kör igen nästa år. Då kommer du ha fullt av godsaker i växthuset.
    Ha en jätte fin onsdag!
    Kram.

    SvaraRadera
  9. Hoppas på bättre skörd nästa år. Vad mysigt med lite egentid med bara ett barn. Viktigt att få till emellanåt.
    Min "Olga-träning" går bra ��. Kommer en liten update i bloggen snart.

    Hoppas du får en fin onsdag! Kram Hanna

    SvaraRadera
  10. Jag rev mitt växthus... det var trasigt och eländigt... saknar det nu. Hoppas du får bättre skörd nästa år. Så bra och viktigt med egentid tillsammans med barnen. Det är sånt de har med sig. Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas det går bättre nästa år. Jag är totalt värdelös på att odla, men har ändå en dröm ett växthus och en vacker trädgård. Jag tror jag läste någonstans att den här sommaren varit en stor utmaning, så nästa sommar blir säkerligen mycket bättre :-).

    Kram Malin
    ps vad mysigt det lät med mamma-son kväll!

    SvaraRadera
  12. Vad tråkigt, nya tag nästa år!
    Jag odlar tomater utomhus mot en södervägg och fick ofantligt många tomater. Jag brukar vara noga med att inte sätta ut dem förrän första blomman kommer. Men i växthus borde det ju finka - vi får skylla på den kyliga och solfattiga sommaren.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Sommaren har väl inte varit den bästa för odling direkt....
    Jag har ett gäng tomatplantor som har tomater på sig men frågan är om det kommer bli mer än gröna?? Får ta in dom för att mogna.
    Ha en skön onsdag!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  14. Skam den som ger sig......Kram Anette

    SvaraRadera
  15. Hej vännen!

    Hör av dig, du har vunnit hos oss!

    : )

    SvaraRadera
  16. Du har nog bättre tur nästa sommar.
    Mysigt med egentid med sonen, det saknar jag med min
    18-åring som är 20 mil hemifrån.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  17. Sötaste :)
    Inget mer än vindruvor blev det för mig , då vi gjorde om allt men glad att den klara sig :)
    Vi får tipsa varandra nästa vår vad vi kan för så mm mm
    Jag tycker det ör mysigt att sitta där inne på vintern och ta en fika det har vi gjort ;)
    Kramisar Sanna

    SvaraRadera
  18. Hur mysigt som helst med växthus. Jag skulle med vilja ha ett..

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)