onsdag 26 augusti 2015

Att känna en nystart...


Hösten (ja den är ju på väg) men hur som så
tycker jag att efter semestern så anas hösten och
då fylls jag med en nykänsla, en nystart...
lite röjar-sugen...

Helgen är ett bevis, jag kavlade upp ärmarna och gick loss som
en bulldozer i köksskåp, kökslådor
och även ur skafferiet flög en del...
Nöjd och belåten!
fjantigt nöjd att man tittar in i skåpen och ser hur fint och
lite tommare det blev...
Klappar händerna av förtjusning
(ja det gör jag ibland)

och när jag ändå var på G så fick
sig min lilla klädkammare en omgång...
Här går vi inte in på detaljer hur det såg ut,
här får man själv tänka sig...
men jag kan säga att nu ser
jag golvet, en vit byrå fanns tydligen därinne,
jag hittade väskor i väskor och långkalsongerna
låg mellan sommarklänningarna...
Där ser man hur använda klänningarna är...
eller hur attans slarvig jag kan vara...



Men nu infinner sig en ro och axlarna sjunk
med ca tjugo centimeter...
Vardagsrummet är belamrat med påsar
som åker ut idag
Påsar som skall skänkas, slängas och återvinnas
Så det var en bra och behövlig röjning....

Må så gott..




20 kommentarer :

  1. Du var riktigt nyttig du! :)
    Jag brukar rensa lite då och då Tack o lov.
    Då blir det inte lika många påsar! ;)
    Hoppas veckan börjat bra för dig raring! ♡
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Just det där står på min att-göra-lista... vi har bott i huset i tre år och aldrig riktigt strukturerat upp garderoberna, så nu är det dags. Har du lite energi över kan du ju komma förbi och hjälpa till!
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  3. Något som jag också behöver göra nu :) det är verkligen skönt att röja få undan den här sköna känslan efter ....
    Jag älskar hösten... Känns ändå mindre kravlös än våren ;)
    Njut nya veckan och ta hand om dig
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Duktig du! :-) Men det är välbehövligt att ibland rensa o städa ur skåpen, för att få plats med nytt och fräscht. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  5. Ja visst är det så att man blir lite i röjartagen på hösten. Här röjs det i garderoberna och vi förbereder inför stundande fyndmarknad. Det är verkligen så härligt att rensa och röja.

    Fin dag till dig
    KRam
    Annie

    SvaraRadera
  6. Jaa man får verkligen lust att röja och få lite nytt men framför allt ordning och reda. Skönt att axlarna åkte ner.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  7. Jaaa, det känns igen!! Men fortfarande har vi haft sommarvärme med sköna bad, så det har prioriterats än så länge:) Men det kliar, det gör det;-)
    Kram kram Anna

    SvaraRadera
  8. Visst är känslan skön när man rensat & gjort så där fiiint ♡ ...
    Ha dé!

    /Kram

    SvaraRadera
  9. Ja det är underbart när man har rensat ur diverse utrymmen! Tills de börjar växa på hög igen, i alla fall hos mig. ;) Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Härligt att få röja, förbereda sig för hösten och mys med pläd och ljus. Kram åse

    SvaraRadera
  11. Fattar precis vad du menar, jag kan också bli så där lycklig när jag röjt upp ;) Kram Suss

    SvaraRadera
  12. Bra jobbat med rensningen! Kram

    SvaraRadera
  13. Vad flitig du är. Visst känns det höst I luften, ganska mysigt tycker jag. Kram Anette

    SvaraRadera
  14. Känner likadant på hösten. Vill bara röja och rensa. Duktig du varit. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  15. Haha, oj vad jag känner igen mig med röjandet. Så skönt inombords och så
    nöjd man är med sig själv :) Det blir lätt kaos i garderoberna, men det som inte syns
    det finns inte...... :)
    Fin dag till dig.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Duktigt jobbat! Visst är det skönt efteråt!
    Ska ta mig ett ryck jag med :-).

    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Har sålt både kläder o möbler! En skön känsla att få rensa! Nytt o fräscht... hösten är en nystart!

    Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Visst är det en härlig känsla. Jag har rensat mycket den senaste tiden... och ska ta ett varv till... Känslan efteråt är så behaglig. Jag förstår att du klappar händerna.

    SvaraRadera
  19. Ge mig den energin, för här skulle det behövas rensas i köksskåpen, hualigen så oordnat det är där

    ja hösten är nog smått på intåg, börjat falla lite löv =D

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)