fredag 5 juni 2015

Inte så mycket fyndat...

 
Jag skrev ju om att jag förväntasfullt väntade ut tiden
till megaloppisen...
Så jag kunde ordna till i växthuset
Tjii fick jag förra helgen..
Oooh my, det var så mycket kläder, skor och leksaker...
Några gamla glasflaskor hittade jag och en kvarn..
sådär lite sliten, fulfin och billig...
 
Igår fyndade jag istället på
"varuhuset-man-aldrig-går-tomhänt-ifrån"
är det inte alltid så??
Alltid något som åker ner i vagnen som är en bra att ha-grej 
 
Jag mötte upp mannen där efter jobbet och dom där
dörrbeslagen för 29 kr/st kostade
genast flera hundra när jag var i farten...
 
Köpte med mig plädar till växthuset, en härlig somrig
 korall röd färg som passar kanon fint växthuset...
 
 
 

 
 

 
Så igår kväll när jag flyttade runt på krukor och piffade med
plädar inser jag att det är mer eller mindre vindstilla och varmt
kanske dom där vantarna gjort sitt nu...
och att det är Juni på riktigt!
 
Här blir det en lugn helg,  jag ska skruva
ihop lite platta-bra-att-ha paket
 
Önskar dig en fin och solig fredag
 
Trevlig helg
 
 
 
 



15 kommentarer :

  1. Såå härligt att piffa och dona ute!
    Och det är ju tur att du hittade dina saker som du behövde någonstans iallafall!
    Ha en skön start på helgen!

    SvaraRadera
  2. Lyllo dej som har ett växthus att mysa i....står högt på min önskelista ;))
    Idag har vi dock varmt och soligt....i morgon kommer regnet !!
    Trevlig helg!
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Blev inget Göteborg förra helgen, men idag så.... Kanske inte så mycket fyndat, men en del shoppat. Vill också ha ett växthus, men jag håller nog det för mig själv ett tag, annars får nog Mr C ett bryt på mig, he, he.. Ha en mysig kväll vännen. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  4. Typiskt att du inte hittade så mycket.
    Men flaskan och kvarnen passade ju jätte bra in där!
    Här har vi haft sol och varmt i två hela dagar nu.
    Vågar man ropa hej ännu.....
    Ha en jätte mysig helg.
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Fin hallon-korall-röd färg. : )

    SvaraRadera
  6. Så härligt att få piffa i växthuset. Fin pläd. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  7. Det ser ju ut som det är min kaffekvarn som du köpt! Min köpte jag dock på en auktion och inte minns jag att jag lämnat in den på loppis! Kanske bäst jag tar en titt på hyllan i huset på landet och ser om den borta!
    Härligt med korallröda plädar! Det är precis vad som värmer en kylig sommarkväll!
    Önskar dig och de dina en härlig helg med mycket sol!
    Kram M.E

    SvaraRadera
  8. Kul med lite nytt och få pynta till det lite hemma.

    Ha en fin nationaldag! KRAM Anna

    SvaraRadera
  9. Men lite fyndat och ändå sparat pengar.....tummen upp. Kram Anette

    SvaraRadera
  10. Men lite fyndat och ändå sparat pengar.....tummen upp. Kram Anette

    SvaraRadera
  11. Låter ändå som du sparat på ekonomin, trots alla fynd! Den pläden hade grym färg...
    Önskar Dig en fin nationaldag idag, kram Kate

    SvaraRadera
  12. Äsch då, synd att det inte blev som du tänkt med loppisfynden. Men den där kaffekvarnen var superfin. Och visst är det väl bra med det där varuhuset, fast lite farligt eftersom man alltid får med sig mer än man tänkt :). Låter så mysigt med växthuset!
    Ha det! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Så härligt du verka ha haft med ditt donande. Hi hi hi lite av loppisarnas charm, man vet aldrig vad man hittar och det är sällan man hittar de man är ute efter.

    Fin kväll till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  14. Så vacker kaffekvarn !!
    Här är det varannan dag väder .. Hoppas ditt väder håller i sig :)
    Hoppas din helg varit underbar !!!
    Kramisar

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)