tisdag 13 januari 2015

Ta tillbaka bokhyllan...

Det spirar i kroppen nytt nytt nytt
ja kanske inte materiellt nytt men jag har energi och
vill ändra om typ allt, har troligtvis använt ett helt träd i kopieringsmaskinen idag där det sprutade ut nya recept, träningsövningar, trädgård (känns iofs lite avlägset) mm mm, jag kommer på en massa idéer, är det det nya året? en nystart känsla när ett helt år ligger oskrivet framför en som dessa idéer blommar upp och börjar snurrar,

Jag har fått för mig att få upp bokhyllan i tv-rummet igen, rummet man nu kan gå in i
utan att slå halvt ihjäl sig och når saker
utan att först lägga sig över säckar och korgar...
och sen ropa på hjälp för att komma upp då
man nått den där skon med fingerspetsarna...
 
Jag har tappat det där med läsningen och jag har avtalat
med mig själv att jag ska börja läsa igen...
Jag kan verkligen plöja böcker det är ju så rogivande...
och kanske den där bokhyllan kan få fart på mig...
 

 
Ikväll skall jag börja läsa, idag är en bra dag att
starta...
Det ligger några olästa på en liten hylla
 
Kram och fin tisdag

10 kommentarer :

  1. Kan du skicka lite energi till mig om du får nån över;-)
    Tror med på att det är bra att läsa... Men just nu blir det mest magasin, då jag inte riktigt orkar hålla tråden i en bok.
    Eller jag håller ju faktiskt på med den Sophies Historia, men det är så jobbigt liten text i den tycker jag.
    Men den är ju bra, men det går inte fort just nu.
    Ha en fin kväll!
    Här är det snart dax att göra sig redo för stallet!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Åh,jag vill oxå ha energi ..........
    /Kram finaste!

    SvaraRadera
  3. Men om jag skickar kuddar till dej så ger du mej lite energi. Åsa på höglandet, det funkar väl som adress... :-)
    Ha det så mysigt med din läsning!

    SvaraRadera
  4. Energi och viljan att göra massor, men ryggen vill inte alls..... :( Så trött på denna rygg. Har trotsat eländet till "bakdel" idag på min lediga dag och kämpat på med min mini-makeover i tvätt/sy-stugan... Nu är det färdigmålat och städat. Noggrant städat, och det känns helt ok. Nu ligger jag som en mörbultad pannkaka i soffan, och väntar på Bygglov! Kram Kate

    SvaraRadera
  5. Du får allt dela med dig av din energi ;) ;)
    Jag läser inte så mycket böcker, mer inredningstidningar.
    Ha det fint !
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Lite av den där energin skulle jag gärna vilja ha. :-) Och när det gäller böcker är jag en periodare, läser två i stöten oftast sen vila på några månader innan jag får för mig att börja på nån ny. :-) kramizz Laila

    SvaraRadera
  7. Härligt med så mycket ny energi. Hoppas det kan smitta till mig i cybervärlden. Fint med en bokhylla. Ha en fin kväll Kram Pernilla

    SvaraRadera
  8. Skönt med en nystart och det tycker jag också. Jag har börjat läsa IGEN det kom igång efter semestern i Thailand i november och har hållit i sig, läser varje kväll i badet nu och lite till i sängen innan jag somnar - ett bra avslut på dagen ;)

    Kram Ullis

    SvaraRadera
  9. Men det där har jag också tänkt på. Att ta tillbaka bokhyllan i matsalsrummet. Jag saknar mina böcker, jag saknar och läsa. Det där ska jag ta tag i i helgen.
    Även här spritter det i kroppen, jag vill förändra allt och jag har en massa ideér nu är det bara tiden som ska fixas;)
    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

    SvaraRadera
  10. Ååå vad det är härligt att ha en sådan energi. Känner också att jag vill förändra o göra om här hemma med enkla medel, alltid kul att pyssla. Just nu väntar jag mest på att min soffa ska komma. Kramisar Tina

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)