söndag 30 november 2014

1:a Advent

Igår kom stjärnor och stakar upp i fönsterna och 
visst är det en liten advents-jul-känsla som infinner sig
när jag i morse i mörkret tände en efter en...
barnen får paketkalender, men
 istället för att knåpa ihop ett paket varje dag fram till jul
 som kändes lite för mycket
så blir det en liten advent-paket-kalender fram till jul..

Det första ljuset väntar vi med tills i kväll för
är man på språng redan klockan åtta på morgonen så
är det lätt hänt att glömma de levande ljusen...


Idag är det jul marknad i våran lilla stad och är
man redan halvvägs på väg ut så är det lika bra att 
packa med sig varmt för en första julig advent i staden...

Ha en fin första advent

K R A M 




16 kommentarer :

  1. Så mysigt nu när vi kan börja tända adventsljusen. Våra barn hade också paketkalender. Jag ändrade först också till adventspaket. Sedan blev det adventshändelse tillsammans. Det trivs jag med fortfarande. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Var också uppe tiidigt o tände det första ljuset o såg en fantastisk soluppgång, en härlig adventskänsla. Ha nu en mysig dag på julmarknaden. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. En härlig första advent önskar jag dej...!

    SvaraRadera
  4. Mysigt & så skojsigt med Julm,arknad ♡ ...
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  5. Så himla mysigt när man får upp julbelysningen! Kram

    SvaraRadera
  6. Mysigt med julmarknad.
    Här väntar vi också med att tända första ljuset. Man och äldsta dotter är på handbollsmatch och det är roligare om alla är hemma när vi myser advent. Kram.

    SvaraRadera
  7. Jag kan skriva så här till dig om förändringen som är på g men inte på min blogg ännu.
    Nej jag kommer inte få en fast anställning och jag kommer gå tillbaka på timmar igen, men det är helt själv valt eftersom att de tabbat sig lite på stället där jag är just nu så känner jag att det får räcka med den tid jag varit där feb-dec och sen beror det ju också på att jag faktiskt inte vill jobba inom äldre vården hela livet kan det har gjort det sen 1997 så det kan jag, därför kommer jag kämpa på med mina sista dagar fram tills det att jag är lasad på timmar. Kanske verkar väldigt knäppt att välja så här men som sagt det handlar om att trivas och utvecklas på sitt arbete och just nu utvecklas jag ingenting eftersom att jag har gjort mitt nu inom äldreomsorgen.
    Så det innebär ju dock en sämre trygghet ekonomiskt, men hur det än är så har det ju rullat på sen jag flyttade hit och det kommer lösa sig på bästa sätt för mig. Man måste chans lite ibland också i livet för att nå en förändring
    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Det gör så mycket bara stakarna kommer fram. Så mysigt. Kram Anette

    SvaraRadera
  9. Hoppas ni hade e fin dag med julmarknad och advents mys!
    Ha en fin ny vecka!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  10. Hoppas söndagen var fin hos dej....och att ni myste till och tände ljus;)...det gjorde vi här.
    Den här första dagen i dec. verkar bli solig och det tackar vi för.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jag bara älskar den här tiden! Att få gå runt och tända julbelysningen gillar jag verkligen :).
    Hoppas att ni hade en trevlig första advent och det där med adventskalender med paket varje advent tror jag att det får bli hos oss nästa år.
    Ha det gott!
    Kram Jennifer

    SvaraRadera
  12. Smart med en advents paketkalender. Det är ju så kul med paket men en varje dag blir som du skriver för mycket, iallafall för oss föräldrar som ska fixa fram dem. Mysigt är det med adventstider. Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Ja äntligen blir det lite ljusare. Supermysigt.
    Kram fina

    SvaraRadera
  14. Så kul med paketkalender! Mina barn är stora så till dom blev en triss kalender i år :)
    Hoppas det blev en mysig marknad!

    Ha en fin fin första advents vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Mysigt med alla ljusen i fönster. Kram Suss

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)