tisdag 8 juli 2014

Väntar på något gott...

något riktigt gott...
Makrill!!
Jag älskar makrill
Mannen och Wiggo har varit ute och fiskat och färskare
fisk går ju inte att få....

Så nu ligger jag här i soffan och väntar...

Vad som annars är gott är nybakat bröd och 
jag bakar ju mer än gärna eget bröd...

Igår blev det tunnbröd
det var första gången men absolut inte sista...
Riktigt goda...




Ledig onsdag imorgon sen väntar två dagars jobb sen är det 
semester...
Jag vet inte men varje år blir jag lite barnsligt pirrig inför
sista dagen på jobbet...
kanske avkopplingen som kommer med den eller rutiner som bryts
ja jag vet inte men härligt ska det bli och
 lite inbokade utflykter har vi...

Må så gott...

22 kommentarer :

  1. Mmmm gott med både makrill och nybakt bröd. :-) Kramizz Laila

    SvaraRadera
  2. Mmmm...Sååå gottit...
    /Kram fina du!

    SvaraRadera
  3. Så gott med hembakat tunnbröd! Ha en skön ledig dag, kram Suss

    SvaraRadera
  4. Så gott med egen makrill med eget tunnbröd. Den känsla inför semestern känner jag igen. Hade likadan känsla. Och nu njuter jag för fullt av min ledighet. Ha en fin dag Kram Pernilla

    SvaraRadera
  5. Vad gott brödet ser ut :) Recept?
    Hoppas du har det bra i värmen <3 kramen

    SvaraRadera
  6. Hej! Skön ledighet för dig i dag då, ett sånt bra beslut, hämta andan lite så där mitt i veckan verkar ju jättebra.
    Du är duktig med ditt brödbakande och jag håller med, makrill är supergott!
    Ha en skön dag vännen!

    SvaraRadera
  7. Härligt med semester snart... Lagom tills värmen har landat!
    Ha en härlig dag!

    SvaraRadera
  8. Men mums! Jag älskar makrill! Och nybakat bröd! Vilken härlig kombo! :)
    Kram Jennica

    SvaraRadera
  9. Åhh så gott med makrill och det är ju toppen att äta varma sommardagar som denna! Njut av din lediga dag! Kram Camilla

    SvaraRadera
  10. Mmmm tunnbrödet ser verkligen gott ut!!! Skulle inte tacka nej till en sån nu :-).

    Härligt med att få semester. Jag får vänta ett litet tag till.

    kram Malin

    SvaraRadera
  11. Mmmmmm makrill så himla god sommarmat. Härligt med nedräkning. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  12. Mmmm så gott! Kram Anette

    SvaraRadera
  13. Så gott med tunnbröd. Skönt att räkna ner inför semestern! Kram Stina

    SvaraRadera
  14. Nybakt bröd är ju så gott!

    SvaraRadera
  15. Så himla gott !
    Visst är det lite pirrigt i magen när man jobbar sista dagen innan semestern,
    precis som man slutade skolan och ett långt sommarlov väntade.
    Underbar känsla.

    Kram Pia

    SvaraRadera
  16. Åh vad brödet verkar gott...och makrill, gillas av mej;)
    Skönt med semester...det fina vädret fortsätter ett tag framöver...härligt!
    kramis

    SvaraRadera
  17. Jag måste erkänna att jag är lite dålig på fisk så den avstår jag ;) men tunnbrödet ser super gott ut!
    Vad duktig du är på att baka bröd!

    Tack för din gulliga hälsning hos mig :)

    Önskar dig en fin fin helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  18. Tunnbröd lät gott. Det har jag inte provat. Har du något bra recept??
    Badat har jag nog gjort varje dag i snart 3 veckor. Morgondopp är ett måste. : )

    Ha en toppen helg!
    Kram Kia

    SvaraRadera
  19. Tunnbrödet såg väldigt gott ut! och semester är ju också skönt :)

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  20. Det där brödet ser ju kalasgott ut. Vattnas i mummen och ändå har jag nyss fått lunch.
    Ha det så gott på semestern!
    Anette

    SvaraRadera
  21. Åh vad gott med makrill, och brödet ser också gott ut.
    Härligt, nu har semestern börjat även här, kram

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)