lördag 3 augusti 2013

Bryggsegla, det är ok!!

Förra året blev min man med båt, inga problem för mig!
Man ska ha sina egna fritidsintressen i ett förhålllande, det är viktigt!!!
och väljer man båt som intresse ja då får man absolut egentid...
 Tilll saken är den att J A G har en sådan enorm respekt för havet att det nästan är sjukligt!
Nä jag gillar inte alls båtlivet!
När jag växte upp fanns inte båtlivet på kartan...
Då var det Spanien och Italien på kartan...
Jag vet inte varför jag hyser en sådan respekt...


men så i förra veckan, chockade jag min familj och sa 
"Vi åker ut med båten" "ärligt mamma svarade Wiggo"


Så vi åkte
Det gick bra och lite saltstänk i ansiktet var ju skönt
15 min senare var vi tillbaka, 
då gav jag upp, kanske hade jag åkt längre men att själv vara livrädd 
och sen ha koll på lille N, nä det gick inte...
En annan gång utan honom har jag lovat familjen...

Nu har det snart gått ett dygn sen Wiggo stack iväg med sin tjejkompis och hennes familj för en helg i deras segelbåt...
Tro att jag har varit effektiv här hemma..

Nä då han har det så bra därute i Göteborgs skärgård....
I en segelbåt!

Själv blir det soffläge och en film ikväll...
Dagen har varit kvav, varma storm vindar och sen på em regn...
Då åkte löparskorna på härligt att springa när det duggar lite lätt!!!

Ha en bra kväll!!!

22 kommentarer :

  1. Ha en mysig filmkväll! :-)

    SvaraRadera
  2. Jag hade inte heller uppskattat en dag på båt men det låter härligt. Här är det också soffläge i soffan. Kram Anette

    SvaraRadera
  3. Det är riktigt man ska ha egna intressen och man behöver inte dela dem. Superfint gjort av dig att följa med ut trots rädslan =D

    Jag är likadan, tycker inte heller om båtar och vatten så på det sättet, har respekt för det

    SvaraRadera
  4. Har också respekt för vatten men en båttur en vacker sommardag skulle funka för mig, men förstår om du är rädd. Du får låta de andra vara till havs så får du vara på land.
    kram Helena

    SvaraRadera
  5. Godmorgon =)
    Jag gillar att åka båt men brukar inte kunna slappna helt heller.
    Tyckte det var småjobbigt att åka båten över till birkaön *skrattar*
    Kram fina och ha en bra dag

    SvaraRadera
  6. Jag tycker att det var strongt gjort av dig att utmana din rädsla. Kram.

    SvaraRadera
  7. Nä båtlivet är inget för mig, blir lätt sjösjuk, usch. Men håller med dig om att det är viktigt med egna intressen.

    Svar: jobbet jag blev erbjuden var som personlig assistent åt en 25-årig tjej. Ville gärna ta det men tiderna är så dumma, kl 15 till kl 15 och även varannan helg. Förstår inte vilka som kan/vill jobba sådana tider. Svårt när mannen jobbar helg också.....

    Ha en skön söndag

    SvaraRadera
  8. Mannen är så sugen på båt, blir lätt sjösjuk men håler tummarna för att det ska funka då det ser så mysigt ut kram Diana

    SvaraRadera
  9. Det var modigt av dig att försöka iallafall!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  10. Så mysigt här gillas Bryggsegling ;)
    /Kramar Annmi

    SvaraRadera
  11. Modigt av dig!

    TACK snälla rara💗💗💗

    Stor kram

    SvaraRadera
  12. Härligt att springa i duggregn.

    SvaraRadera
  13. ! Själv älskar jag både båtliv och hav, men har full förståelse för de som inte känner sig bekväma på sjön.
    Det är som när jag ska ut på
    balkongen hos dottern på nionde våningen! Visst går jag ut, men inte en enda sekund njuter jag
    av att vara där ute med barnbarnen!
    Du får nog ta små korta båtturer, utan småbarn till du vant dig!
    Kram
    M.E

    SvaraRadera
  14. Jag förstår dig. Havet kan vara skrämmande men också rogivande och svalkande. Hoppas du känner dig mer trygg framöver. Modigt av dig att ta dig ut tycker jag. Rädslor är ju till för att övervinnas, eller hur?!? 😍

    SvaraRadera
  15. Nä, vara i en segelbåt med små barn är inget för mig heller.

    SvaraRadera
  16. Bra jobbat, du gav det ett försök! Nästa gång kanske det blir lite längre. Ha en mysig kväll, på land! Kram kram

    SvaraRadera
  17. Vad duktig du är som tränar!
    Men vad tappert av dig att försöka. Gillar man inte det så gillar man det inte!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  18. Modigt! Jag hade inte vågat ta mig an det som jag är livrädd för kan jag säga!

    Jag förstår att det var tufft att kombinera med att ha koll på din lille med...

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  19. Jag gör vågen! (passande...) för dig som vågade...hihi
    jag har ännu bara bryggseglat, som du vet. Vi hinner typ inte med nåt... J jobbar häcken av sig, och när det är helg så är det full fart iväg till gården... Nåja, båten ligger där den ligger... nu har jag haft en månads semester på bloggen, så det är dags...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  20. Springa i dugg är skönt! Jag hade också hållit mig vid bryggan :) Jag mår så lätt illa.

    kram kram Malin

    SvaraRadera
  21. Både att springa och soffläge med film känns ju betydligt tryggare än båt på havet om du frågar mig! :)
    Kram

    SvaraRadera
  22. Jag gillar sjön fast under lite lugna förhållanden. Har också stor respekt för vattnet. Gick på seglarskola som ung och älskade det men nu var det många år sedan något sådant hände. Dessutom upptäckte jag som drygt 20 åring att jag blilätt sjösjuk på öppna hav när man till exempel åker med typ färjor som till Finland och andra ställen vilket är mindre kul. så numera håller jag mig helst på land. Sist jag gjorde ett försök var på en valsafari på Nya Zealand för 10 år sedan, då mådde jag väldigt illa!!
    Ha det så gott!
    Kram Anette

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)