måndag 24 juni 2013

Ett ärende... (ett stopp...)

Nej sen var jag tvungen att åka hem...
inga mer stopp... 
Direkt tillbaks till bilen...
Reor-farligt!!!
Överallt skyltas det REA!
Jag skulle till frissan och köpa nytt schampo...
 vägg i vägg med frisören ligger en liten butik med urfina barnkläder...
Hmm ja där gick jag först in och kom ut med en påse till Noah så det blev ett dyrt schampo, som om det inte är det i vanliga fall, men sen kan man ju se det på mitt sätt (inte mannens sätt) att det var ju rea på kläderna, alltså har jag ju sparat pengar också...


Ska strax bege mig iväg på ett "det-knyter-sig-i-magen-möte", ja ett inskolnings föräldramöte för Noah, kan inte fatta att det snart är Augusti och vara hemma bubblan minskar mer och mer för varje dag...




14 kommentarer :

  1. Rea är alltid att spara pengar, det vet ju varenda kvinna...
    Jaså är det redan dags? Och snart ska väl hela bunten ha moppe,,, men du har ju redan kommit igång att jobba, det är väl ändå en bra grej? Tänk om du skulle ha gått tillbaks till det gamla nu också...
    Det bidde gympa imorse. Ur-kul, och snart ska jag iväg och provrida för att se om jag får bli medryttare till söta islänningar här på ön. Håll tummarna!
    och kanske jag kör gympa imorgon också (jag är banne mig inte klok...)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  2. Oj oj rea är farligt man lyckas alltid få med något hem som man inte skulle ha haft.
    Ha en bra dag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Rea är tokfarligt! Jag håller mig också undan butikerna. Borde dock klippa mig. :) Usch ja, vi skolar in i slutet av augusti, har dock inte varit på något möte ännu... Det kommer nog gå bra, hoppas jag. Kram

    SvaraRadera
  4. Tänk vad mycket man hittar som man inte visste att man behövde, när det är rea!!

    SvaraRadera
  5. Javisst är det fint att "spara" pengar på ett så finurligt sätt, så man får råd med annat ;)

    Hua, kan tänka mig att det knyter sig! Törs knappt tänka på den dag det är Valentins tur:/

    Kram och glad midsommar i efterskott!

    SvaraRadera
  6. Har inte hunnit ut på rean ännu, får väl skynda på innan allt är slut!!

    kramen

    SvaraRadera
  7. tiden går så fort hemma med de små godingarna

    smaskig tårta du har gjort i tidigare inlägg

    SvaraRadera
  8. Men ohh sådär kände jag idag då jag gick vid Smögenbryggan det stod R E A överallt, men fick blunda för det, hehe

    Ja höll på att få spel därinne, såg ju inget jag kände det att jag har väl till råga på allt kissar ner byxorna med, skratt. Ja fruktansvärd tur att jag inte fick vatten i kameran, fyyyy alltså i så fall, försäkring ersätter ju inte vattenskador

    Ja det är inte bästa vädret här, men solen är framme titt som tätt, ja regnet med för den delen, haha

    kramar

    SvaraRadera
  9. Reor är väl bästa sättet att spara på!? Eller...? ;)
    Förstår känslan inför augusti... passa på och njut!
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  10. Jag brukar akta mig för rea skyltar för det är så lätt att handla på sig något onödigt!
    Fast med barnkläder är det en annan sak, där kan man ju handla baskläder till nästa
    säsong och så kan man köpa den där festklänningen till barnbarnet som hon inte fick
    för att den var för dyr!
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  11. Förstår att du också anammat tjejmatteprincipen - underbart!!
    Förstår din känsla för inskolning, tiden hemma är så kort och rätt vad det är är det dags för en ny vardag men jag är säker på du har fina minnen från den tid som är nu!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  12. Ja det kan vara lite farligt med rea, men jag ser det på ditt sätt, man sparar ju pengar ;). Ser ut att vara fina fynd.

    Oh, jag hoppas inskolningsmötet gick bra, det är en jobbig känsla det där när det blir dags att lämna ifrån sig det bästa man har. Men det brukar ju bli toppen, så jag hoppas att det kändes bra.

    Ha det fint! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  13. Lustigt att det alltid kan gå ihop på något sätt! :)
    Förstår din spänning inför hösten, har ju själv en blivande småetta (som vi kallar dom). Även om jag som pedagog vet att det brukar gå alldeles utmärkt så känns det stort!

    Kram

    SvaraRadera
  14. Jag ska till Stockholm och jobba resten av veckan och min bror sa till mig att jag skulle ta med den stoooora resväskan för att det är rea precis överallt... :) Något fynd kommer det säkert med hem, till killarna garanterat :)
    Ja, men är det inte konstigt att tiden går så fort... lite läskigt till o med :)
    Stor kram till dig!
    Jessica

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)