tisdag 29 januari 2013

Årets första...

semla, har avnjutits! (och förhoppningsvis den sista...kanske)
Jag gillar dessa onyttiga bakverk och gärna med en kopp kaffe till...



Idag är bara en dag med en massa ärenden och telefonsamtal!
Men dessa dagar måste man också ta tag i, så idag är en passande dag medans snön töar och vinden viner på utsidan!

Tisdagar är en lååång dag, i alla fall tyckte jag det när jag jobbade, helgen hade precis varit och det kändes oändligt långt till fredagen!
Nu när man är mammaledig hinner man ju knappt blinka innan dagarna passerar!

Ha en fin tisdag!


29 kommentarer :

  1. Håller med dig. Måndagen kommer och helt plötsligt är det torsdag.
    Tyvärr går min mammaledighet mot sitt slut så snart är de där jobbiga tisdagarna här. Fast 2 månader till blir jag hemma sen så är det dags för dagis och arbete.

    Önskar dig en fin tisdag :) Kramar Maria

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott med semla.
    Brukar vänta till semeldagen för den första men i år gick det inte :)
    Ha en bra dag!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Älskar också semlor och munvattnet började rinna när jag gick förbi konditoriet på väg ut på lunchrasten...

    Ha en fin dag!
    Kram Jossan

    SvaraRadera
  4. Nähä, de där bullarna är inte min grej. Men gärna något annat som t ex en smarrig kladdkaka.

    Jag som varit hemma i 2,5 år tycker knappt jag håller reda på vilken dag det är...

    I em ska vi göra en snögubbe innan all snö försvinner tänkte jag.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Semlor är väldigt gott ... åt en smaskig semla igår...

    SvaraRadera
  6. Åh snacka om sugen på Semla!
    Har inte ätit någon än iår:-)
    Kanske i morgon när mor kommer på besök!
    Just nu står vaniljbullar med mandelmassa på jäsning,
    sysselsätter tre små liv i huset.
    Vilda älskar även hon Diskmaskinen!!!
    haha vad är det som är roligare än denna maskin:-)
    Ha en fin Tisdag. KRAM ELLE!

    SvaraRadera
  7. Å va gott!!! Det hade jag gärna tröstat mig med... är så less på vädret... och värre ska här bli.
    Ikväll är det gympa, så man kanske får spä på lite med endorfiner, men tills dess ska jag gäspa mig iväg ut med Lilleman en sväng,,, igen.,,,
    När man är hemma hela dagarna, så går tiden mycket fortare... tvärt om trodde man förr, men nu svischar dom förbi i rask takt...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  8. Åh så gott. Men jag håller på mig. Inte före fettisdagen. Försöker iallafall. Men jag vill ha wienersemla
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  9. Det ser å gott ut, men semla är inget för mig, men jag tar gärna en kopp kaffe...Tycker dagarna bara rusar iväg, just nu är det ok för det är tråkmånader, men sen när solen kikar fram igen får någon gärna dra i handbromsen o stoppa tiden lite. Tack för tipset om möblerna, mycket fint o hittade ett svart skåp som jag funderar lite på. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  10. Mums men jag måste hålla mig till min GI, annars blir det nya bikinis.
    Det snackas om en storm imorgon, huwa!

    kram

    SvaraRadera
  11. Mmm mums!
    Jag har klämt i mig TRE redan ;)
    Kan inte låta bli.

    Visst är det rätt skönt med såna dagar, att få lite viktigt men tråkigt gjort.
    Och smidigt är det att samla ihop flera saker och ta samma dag..när man ändå är inne i det ;)

    Nu ska det nattas barn!
    KRAM

    SvaraRadera
  12. Hittade en blogg där en tjej virkade sina kakor. De såg fina ut, men jag lovar att de var garanterat kalorifri. Dessutom är det inte skönt med ludd i munnen. Sååååå en riktig Semla är nog att föredra.

    SvaraRadera
  13. Åh, så gott med semla! Jag älskar semlor. :) Vilken vacker kopp du dricker kaffe ur.

    Jag håller med dig om att tisdagen känns lång. Men nu är den snart slut och vi närmar oss helgen igen. :)

    Ha en fin kväll!

    Kram Kristin

    SvaraRadera
  14. Jag tror faktiskt tisdag är framröstad som veckans värsta dag!!
    Men jag håller med dig, dagarna springer iväg och vips sitter vi där i våra gungstolar och pratar om hur bra det var förr!!

    SvaraRadera
  15. Jag har också haft en sådan där beta av-dag idag. Ringt tusen samtal och svarat på lika många mail. Blä. Men i morgon är det onsdag och då har halva veckan gått, typ=)

    SvaraRadera
  16. Mums visst e dom goa de där mästerverken! ;) Ja, såna där dagar måste man ha ibland och det känns rätt så skönt när man fixat alla de där måstena.. Ha en fin fortsätt vecka goa du <3 Kram till dig :)

    SvaraRadera
  17. Så gott! Jag tog min första förra veckan och den smakade ljuvligt!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  18. Semlor är inte min grej, men allt annat gott är det...! Hoppas du haft en bra dag! Anna

    SvaraRadera
  19. Jag vet inte om det är en geografisk grej men sambon äter den som du, som en bakelse. Jag däremot har alltid ätit den med varm mjölk och massor av kanel, det är ju själva grejen att de blir så härligt mjuka då:) Hetvägg kallar svärmor det, jag tycker att det är det som är Semmelätande:) Gott såg det iaf ut det där på bilden! Ser ut som Swedish grace-kopp, så fin! Här har det också varit kallt och ruggigt blåsigt och regnigt ute, inte alls mysigt:-(

    Kram och sov så gott!

    SvaraRadera
  20. Semlor är snudd på årets bästa godsak! Mmm..

    SvaraRadera
  21. Semlor är en fantastisk uppfinning! Om det inte vore för onyttighetsaspekten, skulle jag sätta i mig dem året runt;-) kramen!

    SvaraRadera
  22. För tre år sedan var jag höggravid och då åt jag tre semlor på en dag. Såå gott! Sen dess har jag hållt mig ifrån faktiskt, faktum är att bara mannen i familjen älskar dem nu..

    Och ditt inlägg om vikter - underhållande fast jag kan tänka mig vilken träningsvärk de gav!
    Kram Sara

    SvaraRadera
  23. Mums med semlor =) Har inte ätit någon i år ännu! Men snart så....
    Här regnar det och blåser, hua mig, tror jag stannar inne.
    Kramen

    SvaraRadera
  24. Ser smaskens ut, jag har inte ätit någon semla än men snart är det nog dags för en med vanilj i :-).

    Håller med om att tisdagen känns lång men nu är den över och snart är det helg igen :-).

    Det låter så härligt att vara mammaledig, jag saknar det.

    Ha en fin onsdag! Kram Jennifer

    SvaraRadera
  25. Så gott det ser ut!
    Jag är väldigt svag för semlor och det mesta som är onyttigt.
    Ha en bra dag.

    Kramar Anna

    SvaraRadera
  26. De är så vackra om inte annat! Jag gillar inte semlor, fast här i nya staden jag flyttat till så hittade vi ett par semlor som var hur goda som helst... Inte bra! Jag får nog nöja mig med att titta på dem i fortsätningen. Speciellt om man ska orka gå med vikter på fötterna haha :-)

    Nu är det onsdag så snart kommer du få fredag igen!
    Kram Malin

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)