onsdag 7 november 2012

Längta hem

Som Wiggo säger, "jag längtar hem, men när jag är hemma längtar jag nog hit igen" och så är det väl. Alltid skönt att komma bort men någonstans finns ju längtan av att komma hem igen, komma hem till sin trygga tillvaro.
Min man saknar köttbullar, potatis och lingonsylt medans jag kan tänka mig en vecka till med fried rice.

Igår bara det av till en riktigt mysig fiskeby. Där stannade vi och strosade omkring, köpte thailändsk frukt, supergod (ok redan glömt namnet) tog en "vätskepaus" på ett jätte mysigt ställe som hette "buddha view" sen åkte vi "hem" i en av dessa jätte trafik säkra taxi bilarna, där vi mer eller mindre bara rullar upp vagnen på flaket och hoppar nöjda upp efter och hoppas att han kör lugnt när backarna lutar i ca 90 grader, vänster trafik och kolsvart ute.

Idag tog jag en fotmassage, gaaaah tog evigheter och hoppades att hon snart skulle sluta... Låg där och ålade runt, kändes det som och bad tyst för mig själv att hon snart skulle sluta. Massagen och scrubingen var kanon och nu har jag fått härliga mjuka lena fötter...


Vi har det gott, men kvällarna för lille N är lite för varma, fuktig värme. Baddar honom med handdukar... Men snart är 2 veckor över och det är dags att bege sig hemåt med fina minnen :)


Ha det gott


2 kommentarer :

  1. Låter hur gött som hellst. Men instämmer med W kom hem:) Kram från Cathrine

    SvaraRadera
  2. Härligt ni verkar ha det därborta! Fast visst har man lätt ett litet stänk hemlängtan när man är borta... men som sonen säger så kommer det nog kännas tvärtom när ni är hemma igen:) Stor kram och fortsatt skön semester!

    SvaraRadera

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)