onsdag 31 oktober 2012

Happy Halloween

Trick or Treat
Happy Halloween!

När firar ni Halloween??? 
Idag den 31:e oktober eller Alla Helgona helgen???

Det verkar lite oklart tycker jag när vi ska fira den, eller är det bara jag som hör olika alternativ.

Själv tycker jag idag den 31:e

Mitt första år i Usa, var ett år med en massa massa intryck, speciellt alla högtider. De gick verkligen all in med dekoration, utklädning, mm, ju mer och större desto bättre.
Och alla dessa barn som kommer "trick or treat", vilka outfits!! 
Det fanns hus i området som hade såpass mycket belysning att man säkert kunde se det från månen. Hus som till och med var turistattraktioner, och det var väl klart att man var nyfiken och åkte förbi och fotade.
Jag har nog fotat varje kvadratcentimeter av Chicago, och förorten där jag bodde. Och idag ett antal år *host,host,host* senare är det något jag verkligen är glad för att jag gjorde. 
Även om man fick dra fram filmen för nästa kort och nästa kort och nästa kort och sen glatt åka till Walmart (100x större än Ica Maxi) när filmen var slut och vänta någon dag på framkallning så är jag evigt tacksam att jag nästan fotade ihjäl mig "over there"

Happy Halloween från Koh Chang





Inga kommentarer :

Skicka en kommentar

Vad roligt att du kikade in.... Lämna gärna en liten kommentar om du har tid, det uppskattas :)